În ultimele zile înaintea vacanței de primăvară, având în vedere și apropierea sărbătorilor pascale, mi-am propus câteva activități simple, pornind de la cartea Aventurile lui Peter Iepurașul, de Beatrix Potter, a celor de la editura Arthur. Cartea este foarte frumos ilustrată, așa că am scanat prima poveste și am afișat-o la videoproiector, astfel încât copiii să poată urmări imaginile mai ușor în timp ce audiează povestea și să se vadă clar până în ultima bancă.
Așadar, după ce le-am citit prima poveste – Povestea lui Peter Iepurașul – le-am pregătit și câteva activități tematice. Prima a fost o activitate de AVAP. Cei de la Twinkl au niște șabloane pentru urechi de iepuraș sub forma unei banderole pe trei culori diferite (bej, maro și gri). Așa că le-am listat color pe hârtie A4 mai groasă de la Omfal (cred că în jur de 160 mg, dar nu sunt sigură) și le-am arătat copiilor cum să le decupeze. La una dintre marginile banderolei, acestea se pot lipi, dar chiar dacă noi foloseam, la clasă, lipici stick, elevii mei au preferat să le capseze. Și, într-adevăr, a mers mult mai repede să le capsăm. Este bine să pregătiți câteva banderole suplimentare, fiindcă nu toți copiii decupează la fel de bine la clasa pregătitoare și există posibilitatea ca unele urechiușe de iepuraș să se mai rupă.
Apoi, mi-am propus să încercăm o povestire după imagini, pornind de la planșele cu secvențe din Povestea lui Peter Iepurașul, pe care le-am descărcat tot de pe Twinkl. Nu am folosit decât 10 dintre ele, unele mi s-au părut mult prea de detaliu pentru nivelul de pregătitoare. Le-am listat color pe coli A4, le-am decupat pe conturul rotunjit și le-am lipit, pe verso, benzi magnetice, astfel încât copiii să le poată muta și rearanja ușor. Le-am așezat aleatoriu la tablă, apoi am provocat copiii să le ordoneze cronologic, în ordinea în care au avut loc întâmplările din poveste. După ce am lucrat asta împreună, i-am rugat să povestească aventurile lui Peter Iepurașul, ajutându-se de imagini. Și au reușit, cu puțin ajutor.
Pentru ultima activitate am pregătit jetoane cu momentele principale din Povestea lui Peter Iepurașul. Am descărcat de pe Twinkl materialele de la activitatea decupează și lipește, pe care le-am listat color pe coli A4, apoi le-am decupat pe contur și le-am grupat în plicuri colorate – câte unul pentru fiecare echipă. Și aici e important de subliniat că nu am folosit decât șase jetoane, cu imagini cât mai reprezentative. Materialul celor de la Twinkl conține mai multe jetoane, dar mie mi s-a părut nepotrivit să le utilizez pe toate la nivelul clasei pregătitoare. Am împărțit copiii în echipe de câte patru, le-am dat lipiciul, plicul cu jetoanele de pe Twinkl și câte o coală A3 pe care scrisesem titlul, autorul, data, axa timpului cu 6 evenimente și numele, respectiv membrii fiecărei echipe. I-am provocat pe ei să-și caute o denumire pentru echipa lor, să își scrie fiecare numele în dreptul membrilor și, după ce le-am explicat ce înseamnă axa timpului (mai ales că mai lucrasem ceva asemănător un pic mai devreme), le-am dat 15 minute să finalizeze această sarcină de lucru. O singură echipă a greșit puțin (tocmai echipa la care nici nu m-aș fi așteptat), în rest s-au descurcat fără probleme.
Așadar, copiii s-au distrat, iar eu am avut ocazia să încerc câteva activități premergătoare clubului de lectură pe care vreau să-l pornesc cu ei din clasa I.
The Story of Peter Rabbit, by Beatrix Potter - Easter Themed Activities
In the last days before the spring break, considering the approach of the Easter holidays, I proposed some simple activities, starting from the book The Adventures of Peter Rabbit, by Beatrix Potter, from the Arthur publishing house. The book is very beautifully illustrated, so I scanned the first story and displayed it on the video projector so that the children could follow the pictures more easily while listening to the story and see them clearly up to the back of the class.
So, after I read them the first story - The Story of Peter Rabbit - I also prepared some thematic activities for them. The first was an Arts and Crafts activity. Twinkl has some headband bunny ear stencils in three different colors (beige, brown and gray). So I listed them in color on Omfal's thicker A4 paper (I think around 160mg, but I'm not sure) and showed the kids how to cut them out. At one of the edges of the headband, they can be glued, but even though we use glue sticks in class, my students preferred to staple them. And indeed, it was much faster to staple them. It's a good idea to prepare a few extra headbands, because not all children have the same cutting skills in the preparatory class and there is a possibility that some of the bunny ears will tear.
Next, I decided to try storytelling by pictures, starting with the storyboards from The Story of Peter Rabbit, which I also downloaded from Twinkl. I only used 10 of them, some seemed too detailed for the preparatory grade level. I listed them in color on A4 sheets, cut them out on the rounded outline and stuck magnetic strips on the back, so that the children could easily move and rearrange them. I placed them randomly on the board, then challenged the children to arrange them chronologically, in the order in which the events of the story happened. After working on this together, I asked them to retell the adventures of Peter Rabbit using the pictures on the whiteboard. And they succeeded, with a little help.
For the last activity, I prepared tokens with the main moments from The Story of Peter Rabbit. I downloaded the materials from the cut and paste activity from Twinkl, which I listed in color on A4 sheets, then cut out the outline and grouped them in colored envelopes - one for each team. It is important to emphasize here that I only used six tokens, with the most representative images. Twinkl's material contains several tokens, but I found it inappropriate to use them all at the preparatory grade level. I divided the children into teams of four, gave them the glue, the envelope with the tokens from Twinkl and an A3 sheet on which I had written the title, the author, the date, the time axis with 6 events and the names, respectively the members of each team. I challenged them to come up with a name for their team, to each write their name next to the members, and, after explaining what the timeline meant (especially since I had done something similar a bit earlier), I gave them 15 minutes to complete this task. Only one team made a little mistake (preciselly the team I wouldn't have expected), otherwise they succeeded without any issues.
So, the kids had fun, and I got to try some activities leading up to the reading club I want to start with them in 1st grade. It was a win-win situation 😊
Comments