Am început, cred, prin februarie să cochetăm cu tehnica quilling-ului. Părinții au cumpărat seturi complete de la librării și am început să lucrăm formele de bază, fără a avea un model de lucrare anume în minte. Ideea a fost doar de familiarizare cu materialele de lucru și de însușire a tehnicilor de bază - cercuri strânse/ lejere/ deschise, picătura, aripa, ochiul, semiluna, frunza, inima, cercelul în V sau piciorul de rață etc.
Un set complet de quilling ar trebui să conțină: hârtie de diferite lățimi, bețișoare de răsucire de diferite dimensiuni, ace de fixare, lipici lichid și șablon quilling cu diferite modele de diferite mărimi. Din fericire, părinții s-au organizat repede, iar copiii au fost încântați. Unii au improvizionat cu bețișoare de chibrit, alții și-au confecționat singuri fâșiile de hârtie, însă toți s-au descurcat. Lucrau chiar și în pauze sau pe acasă.
Așa că am decis să pregătim două modele de mărțișoare. Primul, folosind tehnica quilling-ului. Flori felurite, din cercuri mai strânse sau mai lejere, forma picăturii și a frunzei. Am avut niște cartoane albe pe care scria martie, am atașat un șnur de mărțișor, iar rezultatul a fost încântător.
Cel de-al doilea model de mărțișor a fost o pictură pe lemn. Și am ales ca model niște bufnițe haioase, cu ochi mari - noi eram clasa Bufnițelor - așa că a fost și ceva tematic. Deși nu mai pictaseră pe lemn și le-a fost un pic mai greu să dozeze cantitatea de apă, piticoții s-au descurcat foarte bine.
Mămicile și bunicile au fost încântate :)
Martișoare in K 4
We started, I think, in February to work with the quilling technique. Parents bought complete sets from bookstores and we started working the basic shapes without having a specific work pattern in mind. The idea was just to get familiar with the working materials and learn the basic techniques - tight/loose/open circles, drop, wing, eye, crescent, leaf, heart, V-earring or duck foot, etc.
A complete quilling set should contain: paper of different widths, twisting sticks of different sizes, fixing pins, liquid glue and a quilling template with different designs of different sizes. Fortunately, the parents organized quickly and the children were delighted. Some improvised with matchsticks, others made their own strips of paper, but all of them managed somehow. They enjoyed it so muche they even worked during breaks or at home.
So we decided to prepare two models of martișoare. The first, using the quilling technique. Various flowers, from tighter or looser circles, water drop and leaf shape. I had some white cardboards with March written on it, attached a red and white string to them, and the result was delightful.
The second model of martişor was a simple painting on wood. And we chose some funny, big-eyed owls as models - we were the Owls class, after all - so it was also something thematic. Although they had not painted on wood before and it was a little more difficult for them to measure the amount of water, the little ones did very well.
Moms and grandmas were delighted :)
Comments