Decorul clasei mele de anul acesta arată spectaculos – dacă și eu spun asta, vă dați seama… Stele, planete, rachete și comete s-au adunat toate la clasa ASTRONAUȚILOR!
Ideea mi-a venit încă de la finalul anului școlar trecut când am rugat copiii să completeze un chestionar de feedback, pentru a afla ce părere au avut ei despre activitatea mea din clasa I. Printre altele, i-am întrebat și care ar vrea ei să fie mascota clasei noastre și i-am rugat să aleagă între: a) albinuțe, b) arici și c) astronauți. Spre bucuria mea, mi-au arătat că au depășit faza insectelor și majoritatea au ales astronauții. Și de aici a pornit munca mea pentru amenajarea sălii de clasă…
Ca în fiecare an, eu îmi planific decorarea clasei. Adică studiez bine toți pereții și mă gândesc ce elemente aș vrea să folosesc, cam de câte aș avea nevoie și cum aș vrea să le așez. Nu cumpăr sau printez/decupez/laminez în prostie elemente de décor, în ideea în care le-oi găsi eu un rost pe undeva… Nu. Îmi fac o listă. Prin iulie, lista mea cuprindea 2 astronauți (un băiat și o fată), cele 9 planete, soarele, semicercuri ca să creeze iluzia de galaxie, 3 rachete , 4 comete, 4 sateliți, 7 cercuri pictate ca un cer înstelat – toate de dimensiuni și culori diferite, fiindcă decorul clasei trebuie să fie cât mai dinamic. Aceste elemente sunt confecționate din polistiren expandat, pictat, iar eu le lipesc pe pereți cu patafix. Nu bat cuie în pereți și evit banda dublu adezivă, fiindcă nu vreau să stric pereții de fiecare dată când schimb decorul – ceea ce la mine se întâmplă frecvent, deoarece nu îmi place să am același décor în fiecare an.
Și, fiindcă orice clasă trebuie să aibă și décor educativ, nu doar drăguț (deși planetele și soarele fac parte din programa de la Matematică și explorarea mediului pentru clasa a II-a), am afișat și câteva planșe didactice. În spatele clasei am planșe cu ortogramele prevăzute de programa pentru clasa a II-a: sa/ s-a, sau/ s-au, într-o/ într-un și dintr-o/ dintr-un, iar în fața clasei am afișat planșe cu semnele de punctuație pe care le vor învăța în acest an școlar. Nu sunt de acord cu afișarea tablei înmulțirii pe pereți și nici cu păstrarea literelor alfabetului de la clasa I.
În fața clasei, pe sfoara veselă, am atârnat lucrările elevilor mei de când erau în clasa pregătitoare – rachete confecționate de ei prin tehnica Tangram pe care, spre bucuria mea, le mai păstrasem. Pe panoul din spatele clasei am expus câteva din lucrările de toamnă realizate de elevii de la fosta mea serie, care acum sunt în clasa a VII-a și învață în aceeași sală, la prânz.
În rest, deja aveam celelalte elemente de décor (literele de la Clasa Cristinei, confecționate din polistiren pictat, semnul cu valorile clasei, notele muzicale, filigranul de la ferestre – mai puțin frunzele, pe care le listez și le decupez în fiecare an – etc).
Tabla este decorată cu frunze din fetru, de la Hornbach, iar mesajul Bine ați revenit! și data sunt scrise pe steluțe comandate de pe decupare-laser.ro. Am mai găsit câțiva astronauți drăgălași pe freepik.com, i-am printat pe carton, i-am decupat și i-am prins cu magneți pe verso, ca să stea pe tablă.
Apoi, am atârnat câteva ghirlande prinse de grilajele luminilor. Am păstrat tematica sistemului solar și am comandat două tipuri de ghirlande de pe Amazon. A durat cam vreo trei săptămâni până le-am primit… Mărturisesc că am fost inițial dezamăgită când le-am scos din cutie, așa că le-am modificat puțin. Adică ele erau șiruri de câte 6, iar eu le-am scurtat la 4 sau 5. Iar planetele 3-D am ales să le prind cu gută, nu cu sfoara albă din pachetul lor.
Cadourile de început de an școlar sunt și ele tematice. Le-am cumpărat câte o rachetă (radieră și ascuțitoare în formă de rachetă, de la Jumbo) și câte o riglă din lemn, personalizată: pe o parte este scris prenumele fiecăruia și clasa a II-a A, iar pe verso este scrisă tabla înmulțirii, unul dintre conținuturile majore ale acestui an școlar. În fiecare an încerc să le cumpăr ceva util (anul trecut, la clasa I, le-am cumpărat stilouri și le-au folosit cu drag), ceva ce vor păstra și ceva mai deosebit.
Cam acestea au fost ideile mele pentru decorarea unei săli în care învață elevi de clasa a II-a. Toate elementele de décor și cadourile elevilor pentru prima zi de școală au fost cumpărate din buzunarul meu și nu mi se pare normal, așa cum am mai scris, să cerem bani părinților pentru lucruri de genul acesta. Însă trebuie să menționez că am câțiva părinți foarte implicați, care vin cu promptitudine la școală de fiecare dată când le cer ajutorul și fără de care nu m-aș fi descurcat să prind/ lipesc toate elementele de décor. Așa că vă sfătuiesc să nu le cereți bani părinților, dar să nu ezitați să le cereți sprijinul, în măsura timpului de care dispun fiindcă, până la urmă, tot ce facem, facem pentru copiii dumnealor. Împreună.
2nd grade decor (school year 2023 – 2024)
My classroom decor this year looks spectacular – if I do say so, you can tell… Stars, planets, rockets and comets all gathered in the ASTRONAUTS classroom!
The idea came to me at the end of last school year when I asked the children to fill in a feedback questionnaire to find out what they thought about my activity in the first grade. Among other things, I asked them what they would like to be our class mascot and we asked them to choose between: a) bees, b) hedgehogs and c) astronauts. To my delight, they showed me that they were past the insect phase and most of them chose the astronauts. And from here started my work for the arrangement of the classroom...
Like every year, I plan my classroom decoration. That is, I carefully study all the walls and think about which elements I would like to use, how many I would need and how I would like to place them. I don't stupidly buy or print/cut out/laminate decor elements, in the idea that I will find a purpose for them somewhere... No. I make a list. By July, my list included 2 astronauts (a boy and a girl), the 9 planets, the sun, half circles to create the illusion of a galaxy, 3 rockets, 4 comets, 4 satellites, 7 circles painted like a starry sky - all sized and different colors, because the classroom setting must be as dynamic as possible. These elements are made of expanded polystyrene, painted, and I stick them on the walls with patafix. I don't nail the walls and I avoid double-sided tape, because I don't want to ruin the walls every time I change the decor - which happens to me often, because I don't like to have the same decor every year.
And, because any classroom must also have educational decor, not just pretty (although the planets and the sun are part of the Mathematics and environmental exploration curriculum for the 2nd grade), I also displayed some didactic boards. At the back of the classroom I have boards with the orthograms provided by the syllabus for the second grade: sa/ s a, or/ s au, in a/ in one and from a/ from one, and in front of the class I displayed boards with the punctuation marks they will learn this school year. I do not agree with displaying the multiplication table on the walls, nor with keeping the letters of the alphabet from 1st grade.
In front of the classroom, on the cheerful string, I hung the works of my students from when they were in the preparatory class - rockets made by them using the Tangram technique which, to my joy, I had still kept. On the board at the back of the classroom I displayed some of the autumn work done by the students from my former series, who are now in the 7th grade and study in the same room at lunch.
Otherwise, I already had the other decor elements (the letters from Cristina's Class, made of painted polystyrene, the sign with the class values, the musical notes, the watermark on the windows - minus the leaves, which I list and cut out every year - etc. ).
The board is decorated with felt leaves from Hornbach and the message Welcome! and the date are written on stars ordered from décupare-laser.ro. I also found some cute astronauts on freepik.com, printed them on card stock, cut them out and attached them with magnets to the back so they would sit on the board.
Next, I hung some garlands attached to the light grids. I kept with the solar system theme and ordered two types of garland from Amazon. It took about three weeks to get them... I admit I was initially disappointed when I took them out of the box, so I modified them a bit. That is, they were strings of 6, and I shortened them to 4 or 5. And the 3-D planets I chose to catch with gout, not with the white string from their package.
The gifts at the beginning of the school year are also themed. I bought them each a rocket (rocket-shaped eraser and sharpener, from Jumbo) and a personalized wooden ruler: on one side is written everyone's first name and 2nd grade A, and on the back is written the blackboard multiplication, one of the major contents of this school year. Every year I try to buy them something useful (last year, in first grade, I bought them pens and they used them with love), something they will keep and something more special.
These were my ideas for decorating a room where 2nd graders study. All the decorations and gifts for the students for the first day of school were bought out of my own pocket, and it doesn't seem normal to me, as I wrote before, to ask parents for money for things like this. But I have to mention that I have some very involved parents, who promptly come to the school every time I ask for their help, and without whom I wouldn't have been able to catch/glue all the decor elements. So I advise you not to ask parents for money, but do not hesitate to ask for their support, as much as you have time because, after all, everything we do, we do for your children. Together.
Commentaires