În anii anteriori, cum venea primăvara, decoram ferestrele clasei cu fluturași, buburuze, albinuțe și câteva flori prin iarbă, iar de tavan agățam niște ghirlande formate tot din feluriți fluturi, câteva albine și buburuze. Ei bine, în primavara anului 2022 am decis să schimb puțin tiparul.
Îmi amintesc că am văzut, pur întâmplător, pe Pinterest, o idee de décor de primăvară care presupunea multe păsări. Păsări în zbor, păsări așezate pe cabluri sau pe crengile copacilor – și arătau grozav. Asta pentru partea de sus a ferestrelor. Iar în partea de jos, m-am gândit să păstrez ideea de iarbă și de flori, doar că, de data aceasta, aveam să personalizez florile pentru fiecare copilaș din clasa mea în parte.
Am salvat câteva șabloane pentru păsări care mi-au plăcut mai mult și pe care le atașez mai jos. Mi-am ales un set de culori din care aveam mai multe cartoane colorate: bleu, albastru, roz, mov, lila, grena și chiar gri și portocaliu. Am printat diferite șabloane de păsări, câteva pentru fluturi și flori, având grijă să fie grupate cumva pe culori.
Apoi am chemat fiecare elev(ă) la mine și am trasat cu creionul conturul mânuțelor lor pe cartoane colorate – de data aceasta în nuanțe pastelate de bleu, roz sau galben. Am avut grijă să notez, cu creionul, și numele fiecărui copil pe conturul mâinii sale. Au ieșit tare drăgălașe, unii având mânuțe foarte mici și mă gândesc că aș putea să repet ideea aceasta când vor ajunge ei în clasa a IV-a, așezate lângă contururile de la clasa pregătitoare, să ne minunăm împreună de cât de mult au crescut 😊 Vedem.
Pe urmă le-am decupat pe toate, le-am plastifiat și apoi le-am decupat din nou, în ideea în care voi mai folosi acest décor și în alți ani școlari. Nu am plastifiat iarba și nici cablurile pe care am așezat păsările după ce le-am am decupat – și regret că nu am făcut-o. De anul trecut am decis să îmi păstrez elementele de décor și materialele didactice în bibliorafturi tematice. Practic, să îmi fac strâng zestrea de învățătoare, cum sunt sigură că multe dintre voi faceți deja.
Am lipit mai întâi iarba la ferestre, tulpinile florilor și apoi florile realizate din conturul mânuțelor piticoților de la clasa mea. Am avut grijă ca fiecare fereastră să aibă flori de culori și dimensiuni diferite, aranjate cât mai aleatoriu. Apoi am plasat cablurile pe care stăteau păsările. Pur și simplu am tăiat niște fășii orizontale de carton negru, pe care le-am așezat în partea de sus a ferestrelor, pornind de la mijloc, orientate când spre stânga, când spre dreapta. Apoi am așezat păsările – câteva pe cabluri, câteva în zbor – câte o floare și fluturii deasupra mânuțelor de copii. Am lipit totul cu patafix, astfel încât să îmi fie ușor să îl strâng în iunie, iar faptul că toate elementele sunt din carton colorat face să se vadă foarte frumos și din afara școlii.
Ce părere aveți? Cum mi-a ieșit?
Classroom décor for spring (2021 – 2022)
In previous years, when spring came, I decorated the classroom windows with butterflies, ladybugs, bees and some flowers in the grass, and from the ceiling I hung some garlands also made of different butterflies, some bees and ladybugs. Well, in the spring of 2022 I decided to change the pattern a bit...
I remember seeing, purely by chance, on Pinterest, a spring decor idea that involved lots of birds. Birds in flight, birds sitting on wires or on tree branches – and they looked great. That would be for the top of the windows. And on the bottom, I thought I'd keep the grass and flowers idea, only this time I'd customize the flowers for each little one in my class.
I saved some bird templates that I liked better and you may find them attached below. I chose a set of colors from which I had several colored cardboards: light blue, dark blue, pink, purple, lilac, garnet and even gray and orange. I printed out different bird templates, a few for the butterflies and flowers, making sure they were somehow grouped by color.
Then I called each student to me and traced the outline of their hands with a pencil on colored cardboards – this time in pastel shades of blue, pink or yellow. I took care to note, with a pencil, the name of each child on the outline of his hand. They turned out very cute, some kids have very small hands, and I think that I could repeat this idea when they reach 4th grade, placing them next to the outlines of their hands from the preparatory class, so we can all marvel together at how much they have grown 😊 We will see.
Then I cut them all out, laminated them and then cut them out again, with the idea that I will use this decor in other school years. I didn't laminate the grass or the cables I placed the birds on after I cut them out - and I regret not doing so. Since last year I decided to keep my decor elements and teaching materials in thematic files. Basically, I’m putting together my dowry as a teacher, as I'm sure many of you are already doing.
I first glued the grass to the windows, the flower stems and then the flowers made from the outline of the hands of the children in my class. I made sure that each window had flowers of different colors and sizes, arranged as randomly as possible. Then I placed the cables that the birds were sitting on. I simply cut some horizontal strips of black cardboard, which I placed at the top of the windows, starting from the middle, oriented sometimes to the left, sometimes to the right. Then I placed the birds – some on wires, some in flight – one flower each and the butterflies on top of the children's hands. I glued everything with patafix so that it would be easy for me to remove it in June, and the fact that all the elements are made of colored cardboard makes it look really nice outside of school.
What do you think? How did it turn out?
Comments