For the English version, please click here!
Mai este puțin până la începerea noului an școlar, când copiii își vor (re)vedea colegii și profesorii, cu emoție și o floare în mână. Pe lângă manualele anoste și, de cele mai multe ori, uzate, eu le pregătesc și câte ceva de pus pe băncuță. Încerc, de fiecare dată, să gasesc ceva reprezentativ pentru anul lor de studiu și, totodată, ceva util. Iată ce cadouri am oferit eu elevilor, la început de an, fostei serii. De la clasa pregătitoare, din păcate, nu mai am fotografii, așa că încep direct cu...
Clasa I
La clasa I am așteptat copiii cu un creion care avea o mascotă de lemn, cu arcuri, la capăt. Am găsit respectivul creion la Carrefour. Erau ambalate individual, ceva mai măricele decât un creion obișnuit și copiilor le-au plăcut mult de tot. Le-am pregătit și un orar scris deja (aveam toate orele profesorilor aranjate înainte de începerea anului școlar), cu simboluri care să îi ajute să recunoască disciplinele din orar mai ușor, fiindcă nu toți știau încă să citească, și un pliant pentru părinți, cu informațiile de bază de care aveau nevoie la început de an școlar (structura anului, necesar de rechizite etc.).
Clasa a II-a
La clasa a II-a mi-a plăcut foarte mult un orar în formă de creion, mi s-a părut vesel și de efect. Copiii deja știau să scrie, așa că l-am completat împreună. A durat ceva mai mult decât îmi planificasem eu, dar în fine... Le-am mai oferit cadou câte un stilou, de care capsasem o etichetă cu un mesaj personalizat și i-am așteptat cu câte un balon alb cu buburuze. A durat mult să umflu și să leg 27 de baloane? Daaaaa. A durat mult să le prind suporturile de băncuțe cu bandă adezivă? Nici nu vreau să îmi mai amintesc.... :) Problema era că suporturile de plastic nu stăteau drepte pe bănci. Nici cu banda adezivă, nici cu patafix. A trebuit să folosesc mai multe bucăți de bandă adezivă, prinsă din direcții diferite. Și dacă vă închipuiți, la fel ca mine, că asta e o treabă pe care o puteți face cu o oră înainte de primul clopoțel, ei bine... nu. Cel puțin 2 ore sunt necesare, dacă nu cumva are cine să vă ajute. Dar, nimic de zis, sunt de efect. Copiii au intrat în clasă cu zâmbetul pe buze, sărind și țipând de bucurie.
Clasa a III-a
În prima zi de școală la clasa a III-a, le-am cumpărat un orar, din nou, și o ascuțitoare și gumă de șters în formă de bufniță. Practic, guma de șters era o bufniță așezată pe un buștean (ascuțitoarea). Le-am cumpărat de la Jumbo. Era primul an în care, la solicitarea lor, deveneau bufnițe. Și au fost încântați. În plus, pregătisem multe elemente de decor în clasă, tot în formă de bufnițe, așa încât se simțeau și ei, într-adevăr, bufnițe.
Clasa a IV-a
În ultimul an împreună, am continuat cu motivul bufnițelor. Le-am cumpărat radiere în formă de bufniță de la Jumbo (se vindeau la set, de culori și feluri diferite). Ca de obicei, le-am pregătit și câte un orar. Și, bineînțeles, ceva util - o hartă șablon pentru orele de Geografie. Harta României, în formatul șablon găsit de mine tot la Carrefour, era de dimensiunea A5, ceea ce înseamnă că se încadra foarte bine pe pagina caietelor de geografie.
Desigur, mai sunt multe alte idei. Am văzut colege care preferă să confecționeze materiale (gen cheițe sau cutii în formă de creioane), ori să atașeze un mesaj personalizat pe o etichetă, pe care să o prindă apoi de un măr sau de un creion, la fel cum am văzut și jeleuri, bomboane sau mini-ciocolățele. Eu cred, însă, că nu ar trebui să oferim copiilor, în prima zi de școală, dulciuri. Și nici auxiliare, manuale sau cărți pe care, pe urmă, să obligăm părinții să le cumpere. Puteți să gasiți rechizite personalizate la Carrefour sau la Jumbo, la prețuri accesibile. Important este ca, indiferent ce oferim în prima zi de școală copiilor, să vină din inimă, din partea noastră, fără să ne așteptăm ca părinții să ne restituie suma cheltuită.
What do we greet students with at the beginning of the school year?
There is little time left until the start of the new school year, when the children will meet their colleagues and teachers (once again), with emotions and a flower in hand. In addition to the cumbersome and, most of the time, used textbooks, I also prepare something for them to put on their desks. I try, every time, to find something representative of their year of study and, at the same time, something useful. Here are the gifts I gave to my students, at the beginning of the school year, last year. Unfortunately I don't have any photos from K 0, so I'll start straight away with…
K 1
In first grade I waited for my kids with a pencil that had a wooden mascot with bows on the end. I found that pencil at Carrefour. They were individually wrapped, slightly larger than a regular pencil, and the kids loved them. I also prepared a timetable already written for them (we had all the teachers' timetables arranged before the start of the school year), with symbols to help them recognize the subjects in the timetable more easily, because not all of them could read yet, and a leaflet for parents, with the basic information they needed at the beginning of the school year (structure of the year, required supplies, etc.).
K 2
In the 2nd grade I really liked a timetable in the shape of a pencil, it seemed cheerful and effective. The children already knew how to write, so we filled it in together. It took a bit longer than I had planned, but eventually they all managed to write it down... I also gave them a pen, on which I had stapled a label with a personalized message, and I waited for them with a white balloon with ladybugs - the class mascot. Did it take long to inflate and tie 27 balloons? Yes. Did it take long to tape the bench supports to them? I don't even want to remember... :) The problem was that the plastic supports didn't stand straight on the benches. Neither with adhesive tape, nor with patafix. I had to use several pieces of tape, stuck in different directions. And if you're thinking, like me, that this is something you can do an hour before the first bell rings, well... nope. At least 2 hours are required, unless someone is there to help you. But, I can't deny it, they are effective. The children entered the classroom with smiles on their faces, jumping and screaming with joy.
K 3
On the first day of school in 3rd grade, I bought them a schedule, again, and an owl sharpener and eraser. Basically, the eraser was an owl sitting on a log (the sharpener). I bought them from Jumbo. It was the first year that, at their request, they became owls. And they were delighted. In addition, I had prepared many decorations in the classroom, also in the shape of owls, so that they really felt like owls.
K 4
On our last year together, we continued with the owls theme. I bought them owl erasers from Jumbo (they were sold in sets, different colors and types). As usual, I also prepared a timetable for them. And, of course, something useful - a template map for Geography lessons. The map of Romania, in the template format I found at Carrefour, was of size A5, which means that it fits very well on the page of the Geography notebooks.
Of course, there are many other ideas. I have seen colleagues who prefer to make materials (such as keys or boxes in the shape of pencils), or to attach a personalized message to a label, which they then attach to an apple or a pencil, just as I have also seen jellies, candies or mini-chocolates. I think, however, that we should not offer sweets to children on the first day of school. And no auxiliaries, textbooks or books that, later, we have to force the parents to buy. You can find personalized supplies at Carrefour or Jumbo, at affordable prices. The important thing is that, whatever we offer the children on the first day of school, it comes from the heart, from us, without expecting the parents to reimburse us the amount spent.
Comments