top of page

Circuitul electric simplu (experiment)


La nivelul clasei a IV-a, programa de Științe ale naturii prevede câteva elemente de fizică, printre care și circuitul electric simplu. Bineînțeles, l-am explicat, l-am desenat, l-am analizat, dar parcă tot degeaba dacă nu îl și experimentam.


Așa că am cumpărat câteva baterii VARTA Superlife 3R12 de 4,5V, cabluri de cupru izolate (preferabil, de culori diferite), becuri pentru lanterne și fasungurile corespondente. Am găsit toate acestea în piață și, abia după ce le-am cumpărat în cantități suficiente pentru cinci echipe, am găsit, în cel mai îndepărtat capăt al pieței, un magazin micuț care vindea seturi pentru acest gen de experimente. Seturile conțineau baterii, cabluri scurte de culori diferite și un motoraș cu elice sau un bec cu fasung, după caz. Le-am cumpărat pe ultimele, cred ca am dat între 15 – 20 RON/set. Ideea era ca toți copiii să aibă ocazia să realizeze acest experiment în decursul a cel mult 30 de minute și nu doar să se uite la mine sau la câțiva colegi cum îl facem. Nu așa cred că ar trebui să se deruleze experimentele școlare – nu frontal, ci individual sau măcar pe echipe. Nu uitați să testați materialele necesare acestui experiment, pentru a vă asigura că toate părțile componente funcționează corespunzător. Așadar, noi am realizat două variante ale experimentului de construire a unui circuit electric simplu.


Varianta A a experimentului îi provoca să aprindă beculețele primite. Fiecare, pe rând, în cadrul echipelor lor, trebuia să conecteze cablurile mai întâi la bornele bateriei, apoi la cele de la fasungul becului. Erau tare entuziasmați în momentul în care se aprindeau beculețele. Cred că dacă găsiți beculețe colorate, efectul va fi și mai grozav. Mi-a plăcut să îi văd și că se ajutau unii pe alții dacă erau copii care nu se descurcau prea bine.



Pentru cea de a doua variantă a acestui experiment, le-am împărțit motorașele și elicele, după ce am strâns becurile și fasungurile. Pentru varianta B aveau nevoie să colaboreze fizic, deoarece elicea nu s-ar fi putut învârti singură dacă motorașul rămânea așezat pe bancă. Așadar, doi elevi asigurau conexiunea cablurilor cu bornele motorașului, iar cel de-al treilea ținea motorașul în mână, suspendat în aer, astfel încât elicea să se poată învârti. Cablurile din seturile cumpărate au fost foarte utile, deoarece aveau niște clești la unul dintre capete, pe care îi puteau prinde de bornele bateriei. Așa că recomand să achiziționați seturi complete pentru acest experiment, dacă puteți.


A fost o activitate foarte reușită care n-a durat foarte mult și de care copiii au fost încântați.



 

The Simple Electrical Circuit (an experiment)


For the 4th grade level, the Natural Sciences curriculum includes several elements of Physics, such as the simple electric circuit. Of course, we explained it, we drew it, we analyzed it, but it was all for nothing if we didn't experience it ourselves.


So I bought some VARTA Superlife 3R12 4.5V batteries, insulated copper wires (preferably of different colors), flashlight bulbs and their corresponding sockets. I found all of these in the market, and only after I had bought enough of them for five teams did I find, at the far end, a small shop that sold kits for these kinds of experiments. The kits contained batteries, short cables of different colors and either a small motor with a colorful propeller or a tiny bulb with a socket. I bought the last ones, I think I paid between 15-20 RON/set. The idea was that all my kids would have the opportunity to do this experiment in no more than 30 minutes, and not just watch me or a few of their classmates do it. This is not how I think school experiments should be conducted - not frontally, but individually or at least in teams. Don't forget to test the materials needed for this experiment to make sure all the component parts are working properly. So, we carried out two variants of the experiment of constructing a simple electric circuit.


Version A of the experiment challenged them to light the bulbs they received. Everyone took turns, within their teams, to connect the cables first to the battery terminals, then to the ones on the bulb socket. They were very excited when the lights turned on. I believe, if you find colored light bulbs, the effect will be even better. I also liked seeing them help each other out if there were kids who weren't doing too well.


For the second version of this experiment, I gave them the small motors and colored propellers after collecting the bulbs and sockets. For version B of this experiment, they needed to physically collaborate, because the propeller could not start on its own if the motor remained seated on the table. So, two students connected the cables to the terminals of the motor, and the third held the motor in his hand, suspended in the air, so that the propeller could spin. The cables from the kits I bought were very useful as they had some pliers on one end that they could clamp onto the battery terminals. As such, I recommend purchasing complete sets for this experiment if you can.


It was a very successful activity that didn't take long to complete and the children were delighted.




24 views0 comments

Recent Posts

See All

留言

評等為 0(最高為 5 顆星)。
暫無評等

新增評等
bottom of page